پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
ناصری یزد

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: برخی از روایت‌ها چون با بهره گیری از زبان‌های محلی عربی بیان شده است، اگر طلاب به زبان عربی مسلط نباشند قادر به درک آن نیستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد آیت الله محمد رضا ناصری، ظهر امروز در اختتامیه دوره مکالمه عربی در جمع طلبه‌های دانش آموخته مکالمه عربی در مدرسه علمیه امام خمینی(ع) یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه زبان دین ما عربی بوده و ما در شرایط منطقه‌ای خود، یعنی در همسایگی کشورهای عربی قرار داریم، شما طلاب برای تفهیم زبان دین و تبلیغ علوم دینی، نیازمند یادگیری زبان عربی، چه به‌صورت نوشتاری و چه به‌صورت مکالمه هستید.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: با این که یادگیری زبان انگلیسی ارزشمند است، اما از شما توقع یاد گرفتن زبان انگلیسی نیست؛ لذا یادگرفتن زبان عربی برای شما طلاب که قصد شرکت در مجامع علمی و اسلامی را دارید ضروری است.

* درک روایات مستلزم تسلط بر زبان عربی

وی خطاب به طلاب تصریح کرد: برخی از روایت‌ها چون با بهره گیری از زبان‌های محلی عربی بیان شده اگر به زبان عربی مسلط نباشید، قادر به درک آن نیستید.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه برای فراگیری اصلاحات جدید و محلی عربی باید مجلات، روزنامه‌ها و اخبار عربی را مطالعه کنید، ادمه داد: باید در یادگیری زبان عربی ممارست و تکرار داشته و سعی کنید متن‌های عربی را در اوقات فراغت خود بخوانید، زیرا کسانی که به یادگیری زبان انگلیسی هم اقدام می‌کنند، برای تقویت مکالمه و به روز شدن خود همین شیوه را در پیش می‌گیرند.

* متوقف نشوید، تا مهره‌ای تاثیر گذار باشید

آیت الله ناصری در پایان به طلاب توصیه کرد: درست است به سطحی رسیدهاید که می‌توانید تا حدودی با دیگران مکالمه عربی کنید، اما هیچگاه مغرور نشده و همیشه افراد بالاتر و قوی تر از خود را ببینید، تا در این حد متوقف نشده و بتوانید مهره ای تأثیر گذار در جامعه باشید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha